11/2020 "Par sociālajiem pakalpojumiem Ozolnieku novada pašvaldībā"
SPĒKĀ AR 2020. GADA 1. AUGUSTU
Apstiprināti ar Ozolnieku novada domes
2020. gada 25. jūnija sēdes lēmumu Nr. 18
(protokols Nr. 12)
Ozolnieku novada domes saistošie noteikumi Nr. 11/2020
„Par sociālajiem pakalpojumiem Ozolnieku novada pašvaldībā”
Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likuma 3. panta trešo daļu,
Ministru kabineta 27.05.2003. noteikumu Nr. 275
„Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu
samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma
izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta” 6. punktu.
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka Ozolnieku novada pašvaldībā nodrošināto sociālo pakalpojumu (turpmāk – Pakalpojumi) veidus, kā arī to saņemšanas un samaksas kārtību.
2. Pakalpojumu sniegšanas mērķis ir uzlabot personas, ģimenes, personu grupas un sabiedrības dzīves kvalitāti un uzlabot personu spējas sociāli funkcionēt un iekļauties sabiedrībā.
3. Pakalpojumu uzdevumi ir nodrošināt personai tiesības dzīvot pēc iespējas neatkarīgi sev ierastajā vidē, sniegt sociālo atbalstu atbilstoši personas funkcionēšanas līmenim un veicināt personas atbildību par savu dzīvi.
4. Ozolnieku novada pašvaldība sniedz Pakalpojumus vai organizē to sniegšanu personas dzīvesvietā, ilgstošas sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas institūcijās, vai pērk no cita Pakalpojuma sniedzēja.
5. Tiesības saņemt Pakalpojumus ir:
5.1. personai, kura savu pamata dzīvesvietu deklarējusi Ozolnieku novada administratīvajā teritorijā un kurai, saskaņā ar sociālā darba speciālista veiktu personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu, ir nepieciešams noteikta veida Pakalpojums;
5.2. citām normatīvajos aktos noteiktajām personām, ja tās nonākušas krīzes situācijā.
II. Pakalpojumu veidi un to saņemšanas vispārīgā kārtība
6. Ozolnieku novada pašvaldībā Pakalpojumu sniegšanu un organizēšanu veic Ozolnieku novada Sociālais dienests (turpmāk – Dienests).
7. Dienests sniedz vai organizē šādus Pakalpojumus:
7.1. sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumi institūcijā:
7.1.1. ilgstošs sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām;
7.1.2. īslaicīgs sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām;
7.1.3. ilgstošs sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bērniem;
7.1.4. īslaicīgs sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bērniem;
7.2. sociālā darba pakalpojums;
7.3. dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem;
7.4. psihologa pakalpojums;
7.5. ģimenes psihoterapeita pakalpojums;
7.6. ģimenes asistenta pakalpojums;
7.7. higiēnas pakalpojums;
7.8. transporta pakalpojums;
7.9. atbalsta un izglītojošās grupas pakalpojums;
7.10. uzvedības sociālās korekcijas programma;
7.11. silto smilšu nodarbību pakalpojums;
7.12. Marte Meo metodes pakalpojums;
7.13. asistenta pakalpojums;
7.14. sociālās rehabilitācijas pakalpojums personai;
7.15. aprūpe mājās.
8. Lai saņemtu Pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis pieprasa Dienestā, bet, ja persona atrodas ārstniecības iestādē, vēršas pie ārstniecības iestādes sociālā darbinieka. Ministru kabineta noteiktajos gadījumos persona vēršas tieši pie Pakalpojuma sniedzēja.
9. Lai saņemtu Pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis iesniedz dokumentus saskaņā ar Ministru kabineta noteikto sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību.
10. Dienests pēc iesnieguma un dokumentu saņemšanas:
10.1. reģistrē personas iesniegumu;
10.2. apmeklē personu dzīvesvietā, ja tas nepieciešams lēmuma pieņemšanā;
10.3. izvērtē personas vai tās ģimenes locekļu līdzdarbības iespējas un nepieciešamību noslēgt vienošanos par to;
10.4. novērtē personas vajadzības;
10.5. pieprasa no citiem speciālistiem nepieciešamo informāciju;
10.6. nepieciešamības gadījumā sastāda individuālo sociālās rehabilitācijas plānu;
10.7. lemj par personai piemērotāko Pakalpojuma veidu, apjomu, ilgumu un personas vai tās apgādnieka līdzfinansējuma apmēru;
10.8. mēneša laikā no personas iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas dienas pieņem lēmumu par Pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt;
10.9. par pieņemto lēmumu informē Pakalpojuma pieprasītāju.
11. Pēc lēmuma pieņemšanas par Pakalpojuma piešķiršanu Dienests izsniedz nosūtījumu Pakalpojuma saņemšanai vai noslēdz sadarbības līgumu ar Pakalpojuma sniedzēju par Pakalpojuma sniegšanu personai (ģimenei).
12. Dienesta sniegto Pakalpojumu cenas tiek noteiktas atbilstoši Ozolnieku novada pašvaldības maksas pakalpojumu izcenojumiem.
III. Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumi institūcijā
13. Pakalpojuma “Ilgstošs sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā pilngadīgai personai” mērķis ir sniegt pastāvīgu sociālo aprūpi un rehabilitāciju personai no 18 gadu vecuma, kura vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt un sociālās aprūpes vai rehabilitācijas pakalpojumi dzīvesvietā nav pietiekami vai neatbilst personas vajadzībām.
14. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu noteikumu 13. punktā norādīto Pakalpojumu ir personai:
14.1. kurai nav likumīgo apgādnieku;
14.2. ja likumīgie apgādnieki, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu, nav spējīgi nodrošināt samaksu par pakalpojumu;
14.3. kura nav noslēgusi testamentāru vienošanās līgumu u. c. līgumus, kas paredz uztura devējam nodrošināt personai nepieciešamo aprūpi un sociālo rehabilitāciju, pamatvajadzības, apmaksāt izdevumus, kas saistīti ar sociālo pakalpojumu sniegšanu personai;
14.4. kurai nav materiālu resursu, kurus realizējot vai lietojot var nodrošināt sev aprūpi.
15. Lai saņemtu noteikumu 13. punktā norādīto Pakalpojumu, persona vēršas Dienestā un iesniedz:
15.1. iesniegumu;
15.2. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli ar atzinumu par aprūpes mājās nepieciešamību; izziņā norāda medicīnisko kontrindikāciju (plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības, seksuāli transmisīvās slimības) neesamību;
15.3. psihiatra atzinumu par speciālo (psihisko) kontrindikāciju neesamību un piemērotāko pakalpojuma veidu personai ar garīga rakstura traucējumiem.
16. Pakalpojuma “Īslaicīgs sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā pilngadīgai personai” mērķis ir sniegt pastāvīgu sociālo aprūpi un rehabilitāciju personai no 18 gadu vecuma, kura vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt un sociālās aprūpes vai rehabilitācijas pakalpojumi dzīvesvietā nav pietiekami vai neatbilst personas vajadzībām uz laiku līdz 3 mēnešiem atveseļošanās periodā vai līdz pakalpojuma saņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā.
17. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu noteikumu 16. punktā norādīto Pakalpojumu ir personai:
17.1. kurai nav likumīgo apgādnieku;
17.2. ja likumīgie apgādnieki, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu, nav spējīgi nodrošināt samaksu par pakalpojumu;
17.3. kura nav noslēgusi testamentāru vienošanās līgumu u. c. līgumus, kas paredz uztura devējam nodrošināt personai nepieciešamo aprūpi un sociālo rehabilitāciju, pamatvajadzības, apmaksāt izdevumus, kas saistīti ar sociālo pakalpojumu sniegšanu personai;
17.4. kurai nav materiālu resursu, kurus realizējot vai lietojot var nodrošināt sev aprūpi.
18. Lai saņemtu noteikumu 16. punktā norādīto Pakalpojumu, persona vēršas Dienestā un iesniedz:
18.1. iesniegumu;
18.2. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli ar atzinumu par aprūpes mājās nepieciešamību; izziņā norāda medicīnisko kontrindikāciju (plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības, seksuāli transmisīvās slimības) neesamību;
18.3. psihiatra atzinumu par speciālo (psihisko) kontrindikāciju neesamību un piemērotāko pakalpojuma veidu personai ar garīga rakstura traucējumiem.
19. Pakalpojuma “Ilgstošs sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bērniem” mērķis ir nodrošināt bērniem bāreņiem vai bez vecāku gādības palikušajiem bērniem pamatvajadzības, audzināšanu un personības attīstību, sniegt sociālo un medicīnisko aprūpi, ja bērna ārpusģimenes aprūpi nav iespējams nodrošināt audžuģimenē vai pie aizbildņa.
20. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu 19. punktā norādīto Pakalpojumu ir:
20.1. bārenim vai bez vecāku gādības palikušam bērnam, ja bērna ārpusģimenes aprūpi nav iespējams nodrošināt audžuģimenē vai pie aizbildņa;
20.2. bērnam pēc vecāku lūguma, ja vecāki veselības stāvokļa dēļ nespēj nodrošināt bērna aprūpi;
20.3. bērnam pēc vecāku lūguma, ja bērna veselības stāvokļa dēļ vecāki nevar nodrošināt bērna aprūpi.
21. Pakalpojums “Īslaicīgs sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bērnam” mērķis ir sniegt krīzes situācijā nonākušām ģimenēm un bērniem, kas cietuši no prettiesiskām darbībām, diennakts sociālo rehabilitāciju un psiholoģisko palīdzību, lai atgūtu fizisko un psihisko veselību un integrētos sabiedrībā.
22. Lai saņemtu 21. punktā norādīto Pakalpojumu:
22.1. bērna vecāks vai likumiskais pārstāvis iesniedz Dienestam iesniegumu un dokumentus par pakalpojuma nepieciešamību;
22.2. ģimenes ārsta atzinumu par bērna veselības stāvokli un kontrindikāciju neesamību.
22.3. Dienests pēc dokumentu saņemšanas sagatavo:
22.3.1. lēmumu par pakalpojuma nodrošināšanu;
22.3.2. psihologa/sociālā darbinieka atzinumu par sociālās rehabilitācijas nepieciešamību, ja bērns cietis no prettiesiskām darbībām;
22.3.3. sociālā gadījuma situācijas aprakstu par bērna ģimeni;
22.3.4. nosūtījumu par pakalpojuma saņemšanu;
22.3.5. līgumu ar pakalpojuma sniedzēju.
23. Īslaicīgs sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bērnam tās saņēmējiem ir valsts finansēts pakalpojums un to nodrošina atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem.
IV. Sociālā darba pakalpojums
24. Sociālā darba pakalpojums ir profesionāla darbība, lai palīdzētu personai, ģimenei, personu grupām un sabiedrībai kopumā veicināt vai atjaunot savu spēju sociāli funkcionēt, radīt šai funkcionēšanai labvēlīgus apstākļus, kā arī veicināt sociālās atstumtības un riska faktoru mazināšanu, attīstot pašas personas resursus un iesaistot atbalsta sistēmās.
25. Dienests nodrošina sociālo darbu ar:
25.1. ģimenēm un bērniem;
25.2. sociālās atstumtībai pakļautām un krīzes situācijā nonākušām personām;
25.3. bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās līdz 24 (divdesmit četru) gadu vecumam;
25.4. pensijas vecumu sasniegušām personām;
25.5. bērniem līdz 18 gadu vecumam ar mācīšanās un uzvedības grūtībām izglītības iestādēs;
25.6. personām ar garīga rakstura traucējumiem;
25.7. personām ar funkcionāliem traucējumiem;
25.8. atkarīgām personām;
25.9. no vardarbības cietušām un vardarbību veikušām personām;
25.10. nepilngadīgajiem likumpārkāpējiem un viņu likumiskajiem pārstāvjiem.
26. Sociālo darbu uzsāk pēc personas iesnieguma vai Dienestā saņemtas informācijas par sociālā darba pakalpojuma nepieciešamību.
27. Lai pieņemtu lēmumu par 24. punktā norādītā Pakalpojuma piešķiršanu, Dienesta pienākums ir apsekot dzīvesvietā personas, kuras vērsušās pēc palīdzības, kā arī, ja informācija par sociālā darba pakalpojuma nepieciešamību saņemta no institūcijas vai citas personas, kas pārstāv bērna, personas vai ģimenes intereses.
28. Dienestam ir tiesības veikt apsekošanu, iepriekš par to nebrīdinot personu.
V. Dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem
29. Pakalpojuma mērķis ir dienas laikā nodrošināt personai ar garīga rakstura traucējumiem sociālo prasmju attīstīšanas, izglītošanas, brīvā laika pavadīšanas iespējas, kā arī personas un viņu tuvinieku līdzdalību konkrētu sociālo problēmu risināšanā.
30. Lai saņemtu 24. punktā norādīto Pakalpojumu, persona vai likumiskais pārstāvis vēršas Dienestā un iesniedz:
30.1. iesniegumu;
30.2. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli (veidlapa Nr.027/u);
30.3. psihiatra atzinumu par speciālo (psihisko) kontrindikāciju neesamību un piemērotāko pakalpojuma veidu personai ar garīga rakstura traucējumiem.
31. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu Pakalpojumu ir personai, kuras deklarētā dzīvesvieta ir Ozolnieku novada pašvaldībā.
VI. Psihologa pakalpojums
32. Pakalpojuma mērķis ir nodrošināt psihologa konsultācijas atbilstoši Dienesta klientu vajadzībām.
33. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu psihologa pakalpojumu ir Dienesta klientiem atbilstoši sociālā darbinieka atzinumam.
VII. Ģimenes psihoterapeita pakalpojums
34. Pakalpojuma mērķis ir sniegt atbalstu un uzlabot komunikāciju ģimenē, risināt attiecību grūtības, palīdzēt saprast un pieņemt sarežģītas dzīves situācijas, palīdzēt izprast bērnu un pusaudžu jautājumus, sniegt atbalstu ģimenei funkcionalitātes veidošanā.
35. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu ģimenes psihoterapeita pakalpojumu ir personai (ģimenei) atbilstoši sociālā darbinieka atzinumam.
VIII. Ģimenes asistenta pakalpojums
36. Pakalpojuma mērķis nodrošināt ģimenei atbalstu un apmācību sociālo prasmju apgūšanā, bērnu aprūpē, audzināšanā un mājsaimniecības vadīšanā, atbilstoši individuāli izstrādātam sociālās rehabilitācijas plānam.
37. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu ģimenes asistenta pakalpojumu ir Dienesta klientiem atbilstoši sociālā darbinieka atzinumam un individuālajam rehabilitācijas plānam.
IX. Higiēnas pakalpojums
38. Pakalpojuma mērķis ir nodrošināt dušas, veļas mazgāšanas un veļas žāvēšanas pakalpojumus.
39. Kārtību, kādā saņemams higiēnas pakalpojums, nosaka Dienests.
40. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu higiēnas pakalpojumu ir personai (ģimenei), kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas personas (ģimenes) statuss un kurām, saskaņā ar sociālā darba speciālista atzinumu, nav iespēju rūpēties par higiēnu savā dzīvesvietā.
X. Transporta pakalpojums
41. Pakalpojuma mērķis ir sniegt atbalsta pakalpojumu personai ar funkcionāliem traucējumiem un personai, kurai ir apgrūtināta pārvietošanās, vai kurai sociālā darba mērķu sasniegšanai nepieciešams nokļūt konkrētā vietā.
42. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu transporta pakalpojumu ir Dienesta klientiem atbilstoši sociālā darba speciālista atzinumam.
XI. Atbalsta un izglītojošās grupas pakalpojums
43. Pakalpojuma mērķis ir veicināt personas problēmu, grūtību un/vai dzīves situāciju pozitīvu un labvēlīgu risinājumu vai aktualizāciju mērķtiecīgi organizētā personu grupā.
44. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu atbalsta un izglītojošas grupas pakalpojumu ir personai, atbilstoši sociālā darbinieka atzinumam, vai vēršoties ar iesniegumu Dienestā.
XII. Uzvedības sociālās korekcijas programma
45. Pakalpojuma mērķis ir veikt psihosociālo darbu ar nepilngadīgajiem likumpārkāpējiem un viņu likumiskajiem pārstāvjiem, organizēt likumpārkāpumu profilakses darbu.
46. Pakalpojums tiek nodrošināts nepilngadīgajiem likumpārkāpējiem, par kuriem Dienests ir saņēmis informāciju no atbildīgajām institūcijām.
47. Programma tiek nodrošināta līdz 12 (divpadsmit) mēnešiem un nepieciešamības gadījumā var tikt pagarināta.
XIII. Silto smilšu nodarbību pakalpojums
48. Pakalpojuma mērķis ir nodrošināt sociālās rehabilitācijas procesu funkcionēšanas uzlabošanai – ķermeņa un sīkās muskulatūras stimulācijai, organisma pašregulācijas attīstīšanai, sasprindzinājuma, pārāk lielas aktivitātes, nedrošības un bailīguma mazināšanai, kognitīvo (izziņas) procesu un koncentrēšanās spēju sekmēšanai, jaunu prasmju veidošanai un esošo prasmju nostiprināšanai.
49. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu pakalpojumu ir personai, kuras deklarētā dzīvesvieta ir Ozolnieku novadā.
XIV. Marte Meo metodes pakalpojums
50. Pakalpojuma mērķis ir sniegt psihosociālu atbalstu, veicinot praktisku prasmju un iemaņu apgūšanu kontakta un saskarsmes veidošanā ikdienas situācijās ģimenē un sabiedrībā.
51. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu pakalpojumu ir personai, kuras deklarētā dzīvesvieta ir Ozolnieku novadā.
XV. Asistenta pakalpojums
52. Pakalpojuma mērķis ir novērst vai mazināt personas invaliditātes izraisītās negatīvās sociālās sekas personas dzīvē, un, nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā, palīdzot personai nokļūt uz darbu, izglītības iestādi, dienas aprūpes centru, dienas centru, sociālās rehabilitācijas institūciju, dažādiem sociāliem un sabiedriskiem pasākumiem, ārstniecības iestādēm, pie ģimenes ārsta, saņemtu ārstniecības pakalpojumu, uz brīvā laika pavadīšanas vietām, dažādām institūcijām un saņemtu citus pakalpojumus.
53. Pakalpojums ir valsts finansēts un to piešķir atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem.
XVI. Sociālās rehabilitācijas pakalpojums personai
54. Pakalpojuma mērķis ir nodrošināt pasākumu kopumu, kas vērsts uz personas sociālās funkcionēšanas spēju atjaunošanu vai uzlabošanu, lai nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā, un ietver sevī pakalpojumus personas dzīvesvietā un sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā.
55. Tiesības saņemt šo Pakalpojumu ir:
55.1. dzīvesvietā bērnam, kurš cietis no prettiesiskām darbībām;
55.2. no vardarbības cietušām pilngadīgām personām;
55.3. vardarbību veikušām pilngadīgām personām;
55.4. no psihoaktīvām vielām atkarīgiem bērniem;
55.5. no psihoaktīvām vielām atkarīgām pilngadīgām personām;
55.6. personām ar funkcionāliem traucējumiem, darbspējīgā vecumā vai pēc darbspējīgā vecuma, kuras strādā;
55.7. personai, kura atbilst likuma “Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem” 2. un 4. pantā noteiktajām prasībām;
55.8. personai, kura atbilst Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušo personu sociālās aizsardzības likuma 15. pantā noteiktajām prasībām;
55.9. personai ar prognozējamo invaliditāti darbspējīgā vecumā un pēc darbspējīgā vecuma, kura strādā.
56. Pakalpojums ir valsts finansēts un to piešķir atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem.
XVII. Aprūpe mājās pakalpojums
57. Pakalpojums „Aprūpe mājās” tiek reglamentēts saskaņā ar Ozolnieku novada 2019. gada 30. maija saistošiem noteikumiem Nr. 14/2019 “Par aprūpes mājās pakalpojuma organizēšanu Ozolnieku novadā”.
XVIII. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība
58. Dienesta lēmumus par Pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt un faktisko rīcību var apstrīdēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas Ozolnieku novada domē, Administratīvo aktu strīdu komisijā, iesniegumu par administratīvā akta apstrīdēšanu iesniedzot Dienestā.
59. Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
XIX. Noslēguma jautājums
60. Ar saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē Ozolnieku novada pašvaldības 2011. gada 9. augusta saistošie noteikumi Nr. 14/2011 “Par Ozolnieku pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību”.
Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Andris Ozoliņš
Saistošo noteikumu Nr. 11/2020 “Par aprūpes mājās pakalpojuma organizēšanu Ozolnieku novadā” paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums |
Pašvaldības pilnvarojums izstrādāt saistošos noteikumus par sociālo pakalpojumu organizēšanu izriet no sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešās daļas. Sakarā ar normatīvo aktu maiņu, 2011. gada 9. augusta saistošie noteikumi Nr. 14/2011 “Par Ozolnieku novada pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību” uzskatāmi par novecojušiem. |
2. Īss projekta satura izklāsts |
Noteikumi nosaka Ozolnieku novada pašvaldībā nodrošināto sociālo pakalpojumu veidus, to saņemšanas un samaksas kārtību, kā arī lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu |
2020. gada Sociālā dienesta budžetā ir ieplānoti līdzekļi sociālo pakalpojumu apmaksai. Noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
4. Informācija par plānoto projektu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā |
Saistošo noteikumu īstenošanai netiek prognozēta tieša finansiāla ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām |
Institūcija, kurā personai jāvēršas sociālā pakalpojuma saņemšanai, ir Ozolnieku novada Sociālais dienests. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām |
Konsultācijas ar privātpersonām nav notikušas. |