12/2018 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Ozolnieku novada teritorijā"
SPĒKĀ AR 2019. GADA 1. JANVĀRI
Apstiprināti ar Ozolnieku novada domes
2018.gada 23.augusta sēdes lēmumu Nr.2
(protokols Nr.9)
Precizēti ar Ozolnieku novada domes
2018.gada 18.oktobra sēdes lēmumu Nr.5
(protokols Nr.11)
Apstiprināti ar Ozolnieku novada domes
2020. gada 23. jūlija lēmumu Nr. 21 (prot. Nr. 14)
Ozolnieku novada domes saistošie noteikumi Nr.12/2018
"Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība
Ozolnieku novada teritorijā"
Izdoti saskaņā ar likuma „Par pašvaldībām" 43.panta pirmās daļas 11.punktu un trešo daļu,
Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma
6.panta ceturto un piekto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi (turpmāk - noteikumi) nosaka:
1.1. kārtību, kādā ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli un būves tiek pievienotas centralizētajai ūdensapgādes sistēmai vai centralizētajai kanalizācijas sistēmai, tai skaitā prasības komercuzskaites mēraparāta mezgla izbūvei;
1.2. centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības prasības, tai skaitā prasības notekūdeņu novadīšanai centralizētajā kanalizācijas sistēmā, brīvkrānu un ugunsdzēsības ierīču lietošanas un aizsardzības prasības;
1.3. sabiedriskā ūdenssaimniecības pakalpojuma līgumā ietveramos noteikumus, tai skaitā līguma slēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas kārtību;
1.4. administratīvo atbildību par šo noteikumu pārkāpšanu.
2. Noteikumos ietvertie termini lietoti Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma un saistīto normatīvo aktu izpratnē.
3. Lietoto terminu skaidrojums:
3.1. Pakalpojumu sniedzējs - persona, kas sniedz noteikta veida ūdenssaimniecības pakalpojumus pakalpojumu sniegšanas teritorijā;
3.2. Pakalpojumu lietotājs – nekustamā īpašuma īpašnieks (dzīvokļu īpašumu mājā – visi dzīvokļu īpašnieki), valdītājs vai lietotājs, kurš saņem noteikta veida sabiedriskos ūdenssaimniecības pakalpojumus, pamatojoties uz noslēgtu Pakalpojuma līgumu;
3.3. Pakalpojuma līgums – sabiedriskā ūdenssaimniecības pakalpojuma līgums starp Pakalpojumu lietotāju un Pakalpojumu sniedzēju par noteikta veida sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas, lietošanas, uzskaites un norēķinu kārtību, kā arī abu pušu tiesībām, pienākumiem un atbildības robežām;
3.4. Tīklu apkalpošanas robežu shēma– Pakalpojumu sniedzēja un Pakalpojumu lietotāja abpusēji parakstīts akts, kurā norādītas piederības robežas, kādās ūdensvada un kanalizācijas tīklus pārvalda katra Pakalpojuma līguma puse (pusēm vienojoties, tās var būt arī ārpus sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas piederības robežas). Tīklu apkalpošanas robežu akts ir Pakalpojuma līguma neatņemama sastāvdaļa un to izstrādā Pakalpojuma sniedzējs;
3.5. Ūdens patēriņa norma komercuzskaitei - ūdens patēriņa norma vienam iedzīvotājam atbilstoši noteikumu Pielikumam Nr.2 gadījumam, ja patērētā ūdens apjoms netiek noteikts ar derīgu komercuzskaites mēraparātu;
3.6. Brīvkrāns – sabiedriska ūdens ņemšanas vieta;
4. Noteikumu mērķis ir noteikt sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu (turpmāk – ūdenssaimniecības pakalpojumi) sniegšanas un lietošanas kārtību, lai veicinātu kvalitatīvu pakalpojumu pieejamību un nodrošinātu Pakalpojumu lietotājus ar nepārtrauktiem pakalpojumiem, uzlabotu vides situāciju Ozolnieku novada teritorijā un veicinātu dabas resursu racionālu izmantošanu.
5. Noteikumi ir saistoši visām fiziskajām un juridiskajām personām Ozolnieku novada teritorijā.
6. Šie noteikumi neattiecas uz lietus notekūdeņu novadīšanu kanalizācijas šķirtsistēmā.
7. Citu prasību un nosacījumu izpildi, kas nav regulēta šajos noteikumos, nosaka attiecīgie Latvijas Republikas un ES normatīvie akti.
II.Kārtība, kādā ūdensapgādes vai kanalizācijas tīkli vai būves tiek pievienotas centralizētajai ūdensapgādes un centralizētajai kanalizācijas sistēmai
8. Kārtību, kādā ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli un būves tiek pievienotas centralizētajai ūdensapgādes sistēmai un centralizētajai kanalizācijas sistēmai, nosaka Ūdenssaimniecības pakalpojumu likums, saistītie Ministru kabineta noteikumi un šie noteikumi.
9. Gadījumi, kad pieprasāmi Pakalpojumu sniedzēja tehniskie noteikumi:
9.1. pirms pievienošanās centralizētajai ūdensapgādes vai kanalizācijas sistēmai;
9.2. ja mainās notekūdeņu sastāvs vai patērētā ūdens vai novadāmo notekūdeņu daudzums pieaug tādā apjomā, ka esošais pieslēgums to nevar nodrošināt;
9.3. ja tiek veikta komercuzskaites mēraparāta mezgla pārbūve vai mainīta komercuzskaites mēraparāta mezgla atrašanās vieta.
10. Nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs, iesniedzot Pakalpojumu sniedzējam aizpildītu tehnisko noteikumu saņemšanas pieprasījumu, papildus normatīvajos aktos noteiktajam pievieno nekustamā īpašuma īpašnieka vai valdītāja piekrišanu tehnisko noteikumu pieprasījumā ietverto personas datu apstrādei un pastāvīgai uzglabāšanai;
11. Ja nekustamā īpašuma īpašniekam vai valdītājam, pieprasot tehniskos noteikumus, ir parādu saistības par Pakalpojumu sniedzēja sniegtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem, Pakalpojumu sniedzējs var atteikt izsniegt tehniskos noteikumus līdz minēto parādu saistību nokārtošanai.
12. Tehnisko noteikumu derīguma termiņš ir 2 (divi) gadi.
13. Nekustamā īpašuma pieslēgšana centralizētās ūdensapgādes sistēmai un centralizētās kanalizācijas sistēmai ir obligāta zemes gabalam jaunbūves būvniecības gadījumā, ja piegulstošajā ielā atrodas centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas sistēmas un pašvaldības teritorijas plānojumā attiecīgā teritorija ir noteikta kā apbūves teritorija, kur ir ierīkojamas centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas.
14. Ūdensvada un kanalizācijas sistēmu izbūve veicama saskaņā ar attiecīgo būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu prasībām.
15. Pakalpojumu sniedzējs var uzraudzīt būvdarbus, ja izbūvētie ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas pēc izbūves tiks nodoti Pakalpojumu sniedzējam.
16. Pēc nekustamā īpašuma izvada izbūves līdz centralizētajam kanalizācijas tīklam nekustamā īpašnieka vai valdītāja pienākums ir likvidēt viņa īpašumā esošās būves un sistēmas (notekūdeņu krājtvertnes, nosēdakas u.c.), kuras tika izmantotas nekustamajā īpašumā radīto komunālo notekūdeņu uzkrāšanai un var radīt kaitējumu videi.
17. Ja ūdensvada ievadu vai kanalizācijas izvadu centralizētajai ūdensapgādes sistēmai vai centralizētajai kanalizācijas sistēmai nav iespējams pievienot sistēmas izvietojuma dēļ, tad Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs atļaut nekustamā īpašuma īpašniekam kā blakuslietotājam pievadu pievienot pie cita Pakalpojumu lietotāja ūdensapgādes (aiz komercuzskaites mēraparāta mezgla) un kanalizācijas cauruļvadiem, tai skaitā šķērsojot cita īpašnieka nekustamo īpašumu, ja šāda pievienošana ir rakstveidā saskaņota ar zemes īpašnieku un Pakalpojumu lietotāju un šāda pievienošana nepasliktina ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojuma saņemšanu citiem Pakalpojumu lietotājiem. Šādā gadījumā ir jābūt saskaņotam Tīklu apkalpošanas robežu aktam un noslēgtam līgumam starp blakuslietotāju un Pakalpojumu lietotāju.
18. Pakalpojumu lietotājs nedrīkst pārtraukt pakalpojuma nodrošināšanu blakuslietotājam, izņemot gadījumus, kas paredzēti savstarpēji noslēgtajā līgumā.
19. Ja nav iespējams komercuzskaites mēraparāta mezglu izbūvēt normatīvajos aktos noteiktajā vietā, Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs atļaut to izbūvēt citā Pakalpojumu sniedzēja noteiktā vietā.
20. Pēc komercuzskaites mēraparāta mezgla izbūves Pakalpojumu sniedzējs uzstāda tajā verificētu komercuzskaites mēraparātu, kas ir Pakalpojumu sniedzēja īpašums.
21. Komercuzskaites mēraparāta zādzības vai bojāšanas gadījumā Pakalpojumu lietotājs atlīdzina Pakalpojumu sniedzējam izdevumus, kas saistīti ar jauna komercuzskaites mēraparāta iegādi un uzstādīšanu, faktiskajā apmērā, izņemot gadījumus, kad komercuzskaites mēraparāta mezgla atrašanās vieta ir ārpus Pakalpojumu lietotāja atbildības robežas.
III.Centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības prasības
3.1. Ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu piederība un uzturēšana
22. Pakalpojumu sniedzēja īpašumā vai valdījumā ir:
22.1. maģistrālās un sadalošās ūdensvada sistēmas;
22.2. ūdens ieguves urbumi, ūdens sagatavošanas iekārtas, ūdens spiedienu paaugstinošas sūkņu stacijas, ūdenstorņi, rezervuāri;
22.3. maģistrālās un sadalošās kanalizācijas sistēmas;
22.4. notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kanalizācijas sūkņu stacijas, kanalizācijas spiedvadi, pašteces kanalizācijas sistēmas;
22.5. iepriekš minētajos ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmās esošās skatakas, kontrolakas, cauruļvadu armatūra, hidranti un hidrantu plāksnītes;
22.6. brīvkrāni;
22.7. komercuzskaites mēraparāti.
23. Pakalpojumu sniedzēja apkalpes zonā var būt ūdensvada un kanalizācijas infrastruktūras daļas, kuras nav Pakalpojumu sniedzēja īpašumā vai valdījumā, bet kuras tam ir nodotas pakalpojuma sniegšanai un noteiktas Pakalpojumu lietotāja un Pakalpojumu sniedzēja noslēgtā līgumā vai līgumā par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ar pašvaldību. Pakalpojumi, kas saistīti ar šīs infrastruktūras apkalpošanu, nav uzskatāmi par sabiedriskajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem, un to maksai, ja tāda paredzēta, jābūt noteiktai attiecīgajā līgumā.
24. Pēc saskaņošanas ar Pakalpojumu lietotāju Pakalpojumu sniedzējs savu sistēmu uzturēšanai ir tiesīgs jebkurā laikā apsekot Pakalpojumu lietotāja nekustamo īpašumu, lai pārliecinātos par ūdensapgādes un kanalizācijas inženierbūvju ekspluatācijas drošību un atbilstību ekspluatācijas noteikumiem.
25. Gadījumā, ja Pakalpojumu sniedzējs konstatē centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas sistēmas drošas ekspluatācijas apdraudējuma riskus, tas var nekavējoties atslēgt Pakalpojumu lietotāja ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu no centralizētās ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas.
26. Vietās, kur atrodas Pakalpojumu sniedzēja ūdensvada un kanalizācijas sistēmas, jābūt iespējai brīvi piebraukt speciālajai tehnikai un mehānismiem, lai varētu likvidēt avāriju vai veikt sistēmas apkopes profilaktiskos darbus.
3.2. Prasības notekūdeņu novadīšanai centralizētajā kanalizācijas sistēmā
27. Centralizētajā kanalizācijas sistēmā ir atļauts novadīt notekūdeņus:
27.1. kuri nekaitē centralizētās kanalizācijas sistēmas būvēm un neietekmē būvju funkcijas, to ekspluatācijas mūžu;
27.2. kuri nav bīstami centralizētās kanalizācijas sistēmas un notekūdeņu attīrīšanas būvju apkalpojošā personāla veselībai;
27.3. kurus kopā ar sadzīves notekūdeņiem var attīrīt Pakalpojumu sniedzēja notekūdeņu attīrīšanas iekārtās, ievērojot Pakalpojumu sniedzējam izsniegtās piesārņojošās darbības atļaujas prasības un izsniegtos tehniskos noteikumus, kā arī attīrīšanas iekārtu tehnoloģiskos parametrus;
27.4. kuru temperatūra nepārsniedz +40°C, un vides pH ir robežās no 6,5 līdz 8,5;
27.5. kuri nesatur vielas, kas piesārņo kanalizācijas cauruļvadus vai nogulsnējas uz kanalizācijas skataku sienām (piemēram – tauki);
27.6. kuru sastāvā piesārņojošo vielu koncentrācijas nepārsniedz Pielikumā Nr.1 noteiktās maksimāli pieļaujamās koncentrācijas.
28. Ja Pakalpojumu lietotāja novadāmo notekūdeņu piesārņojums pārsniedz Pielikumā Nr.1 maksimāli pieļaujamās koncentrācijas, tad:
28.1. Pakalpojumu lietotāja notekūdeņiem pirms to novadīšanas centralizētajā kanalizācijas sistēmā jābūt attīrītiem vietējās attīrīšanas iekārtās tādā pakāpē, ka netiek pārsniegtas piesārņojošo vielu maksimāli pieļaujamās koncentrācijas, kas norādītas Pielikumā Nr.1;
28.2. atsevišķos gadījumos, ievērojot normatīvos aktus, Pakalpojumu sniedzējs var atļaut Pakalpojumu lietotājam novadīt centralizētā kanalizācijas sistēmā notekūdeņus bez iepriekšējas attīrīšanas vai daļēji attīrītus notekūdeņus, ja maksimāli pieļaujamā notekūdeņu piesārņojuma koncentrācijas un papildus maksa noteikta Pakalpojuma līgumā un ja piesārņojuma koncentrācijas pārsnieguma rezultātā netiek nodarīts kaitējums centralizētajai kanalizācijas sistēmai un/vai notekūdeņu attīrīšanas iekārtām.
29. Pakalpojumu lietotāja pienākums ir nekavējoties ziņot Pakalpojumu sniedzējam par paaugstināta piesārņojuma rašanos novadāmajos notekūdeņos tehnoloģisku avāriju gadījumā, kā arī ziņot par atklātiem bojājumiem centralizētajā ūdensapgādes vai centralizētajā kanalizācijas sistēmā.
30. Gadījumos, ja noteikumu 29.punktā minētais piesārņojums tiek konstatēts iepludinātajos notekūdeņos centralizētajā kanalizācijas sistēmā un to pieņemšanas nosacījumi nav noteikti Pakalpojuma līgumā ar Pakalpojumu sniedzēju, un tas var izraisīt vai izraisa avāriju centralizētajā kanalizācijas sistēmā vai notekūdeņu attīrīšanas iekārtas darbības traucējumus, Pakalpojumu sniedzējam ir tiesības pārtraukt notekūdeņu pieņemšanu bez brīdinājuma.
31. Pakalpojumu sniedzējam ir tiesības veikt paraugu noņemšanu un ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas apsekošanu Pakalpojumu lietotāja nekustamajā īpašumā, ja tiek konstatēts paaugstināts notekūdeņu piesārņojums Pakalpojumu sniedzēja notekūdeņu attīrīšanas iekārtu ieplūdē vai kanalizācijas sistēmās. Pakalpojumu lietotājam nav tiesību aizliegt paraugu noņemšanu.
32. Centralizētajā kanalizācijas sistēmā ir aizliegts novadīt lietus un drenāžas notekūdeņus un notekūdeņus, kuri satur:
32.1. prioritārās vielas, kuras atzītas par ūdens videi īpaši bīstamām un kuru emisiju un noplūdi nepieciešams novērst līdz normatīvajos aktos noteiktajam laikam;
32.2. degošus piemaisījumus un izšķīdinātas gāzveida vielas, kuras var veicināt uzliesmojošu maisījumu rašanos centralizētajā kanalizācijas sistēmā;
32.3. bioloģiski nedegradējamas sintētiskās virsmas aktīvās vielas (SVAV);
32.4. skābes un citas vielas, kuras var izraisīt cilvēka veselībai bīstamu gāzu (sērūdeņraža oglekļa oksīda, zilskābes, sēroglekļa u.c.) izdalīšanos;
32.5. radioaktīvas vielas;
32.6. cietus priekšmetus, tekstilizstrādājumus, smiltis, grunti, eļļas, taukus un citas vielas, kas var veicināt centralizētās kanalizācijas sistēmas (vai cauruļvadu) aizsērēšanu;
32.7. nesasmalcinātus pārtikas un ražošanas atkritumus, koncentrētus šķīdumus, atslāņa un krāsvielu šķīdumus, kas radušies, skalojot cisternas, kublus un tml.;
32.8. smago metālu savienojumus un citas vielas, kas pasliktina notekūdeņu attīrīšanas iekārtu darbības procesā radušos notekūdeņu dūņu kvalitāti un nelabvēlīgi ietekmē to apsaimniekošanu;
32.9. izlietotos ķīmisko reaģentus un bīstamu bakteriālo piesārņojumu;
32.10. naftas produktus un to savienojumus.
3.3. Prasības centralizēto ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu ekspluatācijai un aizsardzībai
33. Jebkurai personai ir aizliegts:
33.1. novietot automašīnas un cita veida tehniku vai citus smagus priekšmetus uz atbilstoši apzīmētām hidrantu akām;
33.2. centralizētās kanalizācijas sistēmu skatakās izliet asenizācijas un citus notekūdeņus, novadīt nokrišņu un gruntsūdeņus, kā arī izmest cietos atkritumus vai citus priekšmetus;
33.3. nepiederošām personām veikt jebkādus darbus – pārbūvi, pieslēguma izbūvi u.tml. Pakalpojumu sniedzēja īpašumā vai valdījumā esošajās centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas sistēmās vai tās bojāt un citādi ietekmēt;
33.4. atvērt un nocelt centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas sistēmu skataku vākus (neattiecas uz Pakalpojuma sniedzēja darbiniekiem, kas veic savus darba pienākumus);
33.5. pirms komercuzskaites mēraparāta atstāt atvērtus iekšējās ūdensapgādes sistēmas krānus, lai novērstu ūdensapgādes cauruļvada aizsalšanu, izņemot, ja ir saskaņojums par tādu rīcību ar Pakalpojumu sniedzēju;
33.6. bojāt ugunsdzēsības hidrantu un citu iekārtu informatīvās plāksnītes.
34. Nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs nedrīkst kavēt plāksnīšu ar hidrantu, armatūras un skataku izvietojuma norādi izvietošanu uz ēku sienām vai žogiem.
35. Ja Pakalpojumu lietotāja ūdensapgādes sistēmā trūkst noslēgarmatūras, kanalizācijas sistēmā nav hermētiski aizvērtas revīzijas (ēkas iekšējā kanalizācijas sistēmā ierīkota speciāla lūka iespējai tīrīt kanalizācijas sistēmas), ir bojātas Pakalpojumu lietotāja ēkas iekšējās ūdensapgādes vai kanalizācijas sistēmas vai netiek ievērotas šo noteikumu un būvnormatīvu prasības, Pakalpojumu lietotājs ir atbildīgs par iespējamām sekām.
36. No decentralizētajām kanalizācijas sistēmām savāktos notekūdeņus drīkst novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā tikai Pakalpojumu sniedzēja noteiktās, speciāli izveidotās notekūdeņu pieņemšanas vietās, pamatojoties uz noslēgtu līgumu par šiem pakalpojumiem.
37. Fiziskām un juridiskām personām, kas sabojājušas Pakalpojuma sniedzēja vai Pakalpojuma lietotāja ūdensvada un kanalizācijas tīklus un būves, nekavējoties jāziņo par to Pakalpojumu sniedzējam un bojājumi jānovērš par saviem līdzekļiem Pakalpojumu sniedzēja tehniskajā uzraudzībā.
3.4. Ugunsdzēsības ierīces, to lietošanas un aizsardzības prasības
38. Ja Pakalpojumu lietotāja komercuzskaites mēraparāta mezglā ir apvadlīnija, kas nodrošina ugunsdzēsības iekšējā ūdensvada un/vai Pakalpojumu lietotāja teritorijā esošo hidrantu darbību, Pakalpojumu sniedzējs noplombē apvadlīnijas aizbīdni noslēgtā stāvoklī un sastāda plombēšanas aktu. Pakalpojumu lietotājs ir atbildīgs par plombas tehnisko stāvokli un saglabāšanu.
39. Noņemt noteikumu 38.punktā minēto plombu no apvadlīnijas aizbīdņa drīkst tikai, dzēšot ugunsgrēku vai ugunsdzēsības dienestam veicot ugunsdzēsības sistēmas pārbaudi. Pakalpojumu lietotājam 24 stundu laikā jāpaziņo Pakalpojumu sniedzējam par notikušo ugunsgrēku vai ugunsdzēsības sistēmas pārbaudi un jāizsauc Pakalpojumu sniedzēja pārstāvis aizbīdņa noplombēšanai.
40. Lietot ūdeni no ugunsdzēsības hidrantiem ir atļauts tikai ugunsgrēka gadījumā un Pakalpojumu sniedzēja vajadzībām.
41. Pakalpojumu sniedzējs atsevišķos gadījumos var atļaut lietot ūdeni no ugunsdzēsības hidrantiem, ja par izlietoto ūdeni tiek samaksāts atbilstoši komercuzskaites mēraparāta, ja tāds ir uzstādīts, rādījumiem vai Pakalpojuma sniedzēja veiktajam aprēķinam.
3.5. Brīvkrānu izmantošanas kārtība
42. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs likvidēt ūdens brīvkrānus vietās, kur nekustamā īpašuma īpašniekiem ir nodrošināta iespēja izbūvēt ūdensvada ievadu un saņemt centralizētus ūdensapgādes pakalpojumus.
43. Lai izmantotu ūdens brīvkrānus ūdenssaimniecības pakalpojumu nodrošināšanai nekustamajā īpašumā, Pakalpojumu lietotājam ir jānoslēdz Pakalpojuma līgums ar Pakalpojumu sniedzēju.
44. Lietojot ūdens brīvkrānus, Pakalpojumu lietotājam ir pienākums ievērot sanitārās normas vides prasību nodrošināšanai.
45. Gadījumos, ja tiek konstatēts brīvkrāna bojājums, par to nekavējoties jāziņo Pakalpojumu sniedzējam vai policijai.
46. Pakalpojumu lietotājam, kam ir noslēgts līgums ar Pakalpojumu sniedzēju par ūdenssaimniecības pakalpojumu nodrošināšanu nekustamajam īpašumam, izmantojot ūdens brīvkrānu, patērēto ūdens daudzumu no brīvkrāna nosaka pēc komercuzskaites mēraparāta rādījumiem vai ūdens patēriņa normas, kas noteikta noteikumu Pielikumā Nr.2.
IV.Sabiedriskā ūdenssaimniecības pakalpojuma līgumā ietveramie noteikumi, līguma slēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas kārtība
4.1. Pakalpojuma līguma slēgšana un tajā ietveramie noteikumi
47. Pakalpojuma līgumu ar Pakalpojumu sniedzēju slēdz:
47.1. nekustamā īpašuma īpašnieks, valdītājs vai tiesisks lietotājs;
47.2. dzīvojamās mājās, kas ir sadalītas dzīvokļu īpašumos - dzīvojamās mājas pārvaldnieks vai dzīvokļu īpašnieku kopības pilnvarotā persona attiecīgās dzīvojamās mājas īpašnieku vārdā, ja tas paredzēts dzīvojamās mājas pārvaldīšanas uzdevumā vai dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumā, vai pilnvarotais pārvaldnieks gadījumos, kad dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesības nav pārņemtas no pašvaldības;
47.3. dzīvojamās mājās, kas nav sadalītas dzīvokļu īpašumos – dzīvojamās mājas īpašnieks (kopīpašnieki) vai kāds no nekustamā īpašuma kopīpašniekiem, kas pilnvarots citu kopīpašnieku vārdā slēgt līgumu, vai neuzdotās lietvedības ietvaros;
47.4. kopīpašumā esošu nedzīvojamo ēku gadījumos – visi kopīpašnieki vai kāds no nekustamā īpašuma kopīpašniekiem, kas pilnvarots citu kopīpašnieku vārdā slēgt līgumu;
47.5. persona, kas veic būvdarbus nekustamajā īpašumā un izmanto sabiedriskos ūdenssaimniecības pakalpojumus būvniecības laikā.
48. Pakalpojuma līguma sagatavošanai Pakalpojuma līguma slēdzējs iesniedz Pakalpojumu sniedzējam iesniegumu, norādot līguma slēgšanai nepieciešamās Pakalpojumu sniedzēja noteiktās ziņas un pievienojot sekojošo:
48.1. dokumentu vai dokumenta atvasinājumu, kas apliecina nekustamā īpašuma piederību attiecīgajam Pakalpojuma lietotājam (zemesgrāmatu akts, pirkuma līgums, maiņas līgums, dāvinājuma līgums, īres līgums, spēkā stājies tiesas spriedums, mantojuma apliecība vai cits dokuments, kas apliecina, ka īpašuma tiesības no atsavinātāja pāriet ieguvējam);
48.2. informāciju par nekustamā īpašuma lietošanas veidu;
48.3. dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumu vai dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu par Pakalpojuma līguma slēgšanu;
48.4. ja Pakalpojuma līgumu paraksta pilnvarota persona un šis pilnvarojums neizriet no likuma, dokumentu, kas apliecina šīs personas tiesības parakstīt Pakalpojuma līgumu;
48.5. tehnisko informāciju (izpildmērījumu vai shēmu) par vietējo ūdens ieguves vietu un/vai notekūdeņu decentralizēto savākšanas sistēmu, ja Pakalpojuma līguma slēdzējam tādas ir;
48.6. informāciju par izvēlēto norēķinu veidu.
49. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs, ja tas nepieciešams Pakalpojuma līguma noslēgšanai, apsekot Pakalpojumu lietotāja iekšējās un ārējās ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas, lai pārliecinātos, ka iesniegtā informācija ir patiesa, atbilstoša faktiskai situācijai un pietiekama Pakalpojuma līguma noslēgšanai.
50. Pakalpojumu lietotājs pirms Pakalpojuma līguma noslēgšanas informē Pakalpojumu sniedzēju, ja tas tehnoloģiskajos procesos izmanto vai ja ražošanas tehnoloģiskajā procesā rodas normatīvajos aktos definētās prioritārās vai bīstamās vielas vai to grupas, par kurām sniegta detalizēta informācija iesniegumā, lai saņemtu atļauju piesārņojošās darbības veikšanai, un kuras var tikt novadītas centralizētajā kanalizācijas sistēmā.
51. Ja Pakalpojuma līguma slēdzējs, pārņemot nekustamo īpašumu, nav pieaicinājis Pakalpojuma sniedzēju komercuzskaites mēraparāta rādījumu fiksēšanai un nevar uzrādīt komercuzskaites mēraparāta rādījumu fiksēšanas dokumentu (piemēram, rādījumu nodošanas-pieņemšanas aktu), Pakalpojuma līguma slēdzējam norēķini par ūdenssaimniecības pakalpojumiem jāsāk ar Pakalpojumu sniedzēja pēdējo konkrētajā īpašumā uzskaitīto komercuzskaites mēraparāta rādījumu.
52. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs uzsākt ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu Pakalpojuma līguma slēdzējam pirms Pakalpojuma līguma noslēgšanas procedūras pabeigšanas, bet ne ilgāk kā 1 (vienu) mēnesi, skaitot no rakstveida iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas no Pakalpojuma saņēmēja par ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu.
53. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt Pakalpojuma līguma noslēgšanas procedūru, nosūtot Pakalpojuma līguma slēdzējam rakstveida paziņojumu, ja Pakalpojuma līguma slēdzējs:
53.1. 1 (viena) mēneša laikā no Pakalpojumu sniedzēja pieprasījuma nav iesniedzis pieprasītos dokumentus un informāciju;
53.2. nav veicis vai nav vienojies ar Pakalpojumu sniedzēju par komercuzskaites mēraparāta mezgla izbūvi;
53.3. nav nodrošinājis, ka ūdensapgādes ievada un/vai kanalizācijas izvada tehniskais stāvoklis atbilst ekspluatācijas prasībām.
54. Pakalpojuma līguma noslēgšanas procedūras pārtraukšanas gadījumā Pakalpojumu sniedzējs nosūtītajā rakstveida paziņojumā norāda datumu un laiku, kad tiks pārtraukta ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšana Pakalpojuma līguma slēdzēja nekustamajam īpašumam un pievieno aprēķinu par Pakalpojuma līguma noslēgšanas procedūras laikā sniegtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem, kas Pakalpojuma līguma slēdzējam 5 (piecu) darba dienu laikā jāapmaksā uz Pakalpojumu sniedzēja rakstveida paziņojumā norādīto bankas kontu.
55. Pakalpojuma līgums tiek sagatavots viena mēneša laikā no visu dokumentu iesniegšanas. Minētais termiņš tiek skaitīts no dienas, kad Pakalpojumu sniedzējs ir saņēmis no Pakalpojuma līguma slēdzēja visus nepieciešamos dokumentus Pakalpojuma līguma noslēgšanas procedūras pabeigšanai.
56. Pakalpojuma līgumā papildus citos normatīvajos aktos noteiktajam iekļaujamas vismaz šādas ziņas un nosacījumi:
56.1. informācija par līdzējiem;
56.2. sniegtā ūdenssaimniecības pakalpojuma veids un izmantošanas mērķis;
56.3. adrese, kurā pakalpojums tiek sniegts;
56.4. Pakalpojuma līguma un pakalpojuma sniegšanas sākuma datums (ja tie nesakrīt; lietotāja maiņas gadījumā pakalpojuma sniegšanas sākuma datums ir nosakāms pēc īpašuma vai lietošanas tiesību iegūšanas dienas);
56.5. maksa par sniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu/-iem;
56.6. pakalpojumu uzskaites kārtība;
56.7. līgumsods vai samaksas nokavējuma procenti.
57. Pakalpojuma līgumam var pievienot Pakalpojumu sniedzēja sagatavotu Tīklu apkalpošanas robežu shēmu, kurā, ja nepieciešams, tiek norādītas arī notekūdeņu paraugu ņemšanas vietas (kontrolakas). Gadījumā ja Tīklu apkalpošanas robežu shēma netiek sastādīta, uzskatāms, ka apkalpošanas robeža ir uz ūdensvada vai kanalizācijas cauruļvada pieslēguma vietas pie maģistrālā cauruļvada, kas ir Pakalpojumu sniedzēja īpašumā vai valdījumā.
58. Iebildumi par Pakalpojumu sniedzēja izrakstīto rēķinu Pakalpojumu lietotājam jāiesniedz rakstiskā veidā desmit darba dienu laikā. Iesniegtie iebildumi neatbrīvo no rēķina samaksas pilnā apmērā Pakalpojuma līgumā noteiktajā termiņā. Pamatotu iebildumu gadījumā Pakalpojumu sniedzējs veic korekcijas, izrakstot rēķinu par nākamo norēķinu periodu.
59. Pakalpojuma līguma noteikumu izpildes kontrolei Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārbaudīt Pakalpojumu lietotāja īpašumā esošās iekšējās un ārējās ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas un to darbību. Pakalpojumu sniedzējs par to informē Pakalpojumu lietotāju, kurš nav tiesīgs aizliegt Pakalpojumu sniedzējam veikt inženierkomunikāciju pārbaudi. Ja veiktās pārbaudes rezultātā tiek konstatēti pārkāpumi Pakalpojuma līguma noteikumos, Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt pakalpojuma sniegšanu līdz brīdim, kad Pakalpojumu lietotājs ir novērsis konstatētos pārkāpumus vai vienojies ar Pakalpojumu sniedzēju par pārkāpumu novēršanas kārtību un termiņiem.
60. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs veikt Pakalpojumu lietotāja iesniegto datu atbilstības pārbaudi, nolasot faktiskos komercuzskaites mēraparāta rādījumus par Pakalpojumu lietotājam sniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu daudzumu, un, ja tiek konstatēta neatbilstība Pakalpojumu lietotāja iesniegtajiem datiem, Pakalpojumu sniedzējs veic pārrēķinu un Pakalpojumu lietotājs veic samaksu atbilstoši faktiskajiem rādījumiem.
61. Ja personai ir parādi par ūdenssaimniecības pakalpojumiem, ko tā saņem no Pakalpojumu sniedzēja tās īpašumā vai valdījumā esošajos nekustamajos īpašumos, un šī persona vēlas ar Pakalpojumu sniedzēju noslēgt līgumu par pakalpojumu saņemšanu citā īpašumā, Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pieprasīt Civillikumā paredzētu saistību izpildes nodrošinājumu (drošības naudas iemaksu u.tml.) vai atteikties slēgt jauno Pakalpojuma līgumu, kamēr šī persona nav nokārtojusi parādus vai nav noslēgusi ar Pakalpojumu sniedzēju vienošanos par minēto parādu nokārtošanas kārtību.
62. Sniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu apjoma kontrolei Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs uzstādīt kontrolmēraparātus, rakstiski paziņojot par to Pakalpojumu lietotājam vai, ja kontrolmēraparāts tiek uzstādīts Pakalpojuma lietotāja atbildības robežās, saskaņojot ar Pakalpojumu lietotāju. Pakalpojumu lietotājs nav tiesīgs traucēt Pakalpojumu sniedzējam veikt kontrolmērījumus.
63. Pakalpojumu sniedzējs nosaka kontroles mērījumu periodu. Ja starpība starp patērētā ūdens daudzumu pēc komercuzskaites mēraparāta rādījumiem un kontroles mēraparāta rādījumiem ir lielāka par 20%, turpmākos norēķinus ne ilgāk kā 3 (trīs) mēnešus veic pēc kontroles mēraparāta. Minētajā laika periodā Pakalpojumu sniedzējs un Pakalpojumu lietotājs vienojas par patērētā ūdens daudzuma uzskaites turpmāko kārtību un izdara grozījumus Pakalpojuma līgumā, ja tas nepieciešams.
4.2. Pakalpojuma līguma grozīšanas kārtība
64. Pakalpojuma līgumu var grozīt, abām pusēm par to rakstiski vienojoties.
65. Normatīvo aktu izmaiņu gadījumā, kas būtiski groza Pakalpojuma līguma noteikumus, Pakalpojuma līguma noteikumi tiek piemēroti un izpildīti tiktāl, ciktāl tie nav pretrunā ar normatīvo aktu regulējumu.
66. Gadījumā, ja ir veikti būvdarbi, kas izmaina Pakalpojuma līgumā iekļauto Tīklu apkalpošanas robežu shēmu, Pakalpojumu sniedzējs sagatavo aktuālo Tīklu apkalpošanas robežu shēmu un tā oriģināleksemplāru nosūta Pakalpojumu lietotājam. Aktuālā Tīklu apkalpošanas robežu shēma stājas spēkā 1 (viena) mēneša laikā, skaitot no tā nosūtīšanas dienas Pakalpojuma lietotājam.
4.3. Pakalpojuma līguma izbeigšanas kārtība
67. Pakalpojuma līgums ir spēkā līdz brīdim, kad:
67.1. puses Pakalpojuma līgumu izbeidz, savstarpēji vienojoties;
67.2. Pakalpojuma līgums, 30 dienas iepriekš rakstiski brīdinot, tiek izbeigts pēc Pakalpojumu lietotāja pieprasījuma;
67.3. Pakalpojuma līgumu noteikumu 68.punktā paredzētajā kārtībā izbeidz Pakalpojumu sniedzējs;
67.4. beidzas Pakalpojuma līguma termiņš;
67.5. ir atsavināts nekustamais īpašums, par ko Pakalpojumu lietotājs ir informējis Pakalpojuma sniedzēju, bet jaunais īpašnieks 3 (trīs) mēnešu laikā no nekustamā īpašuma atsavināšanas brīža nav nodrošinājis jauna Pakalpojuma līguma noslēgšanu.
68. Pakalpojumu sniedzējs var vienpusēji izbeigt Pakalpojuma līgumu:
68.1. ja Pakalpojumu lietotājam izbeidzas īpašuma, valdījuma vai lietojuma tiesības;
68.2. pārvaldnieka maiņas gadījumā;
68.3. ja Pakalpojumu lietotājs ir mainījis Pakalpojuma līgumā noteikto ūdenssaimniecības pakalpojuma izmantošanas mērķi;
68.4. ja Pakalpojumu lietotājs vairāk kā 6 (sešus) mēnešus pēc kārtas Pakalpojumu sniedzējam nav iesniedzis informāciju par lietoto pakalpojumu apjomu, nav informējis par ūdenssaimniecības pakalpojumu nelietošanu un nav atbildējis uz Pakalpojumu sniedzēja rakstisko brīdinājumu par Pakalpojuma līguma laušanu;
68.5. ja Pakalpojumu lietotājs sistemātiski nenorēķinās par saņemtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem.
69. Izbeidzot Pakalpojuma līgumu, Pakalpojumu sniedzējs nekustamajam īpašumam pārtrauc sniegt ūdensapgādes un/vai kanalizācijas pakalpojumus.
70. Ja Pakalpojuma līgums tiek izbeigts, Pakalpojumu lietotāja pienākums ir veikt galīgo norēķinu Pakalpojuma sniedzēja noteiktajā termiņā par saņemtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem.
V. Administratīvā atbildība par noteikumu pārkāpšanu
71. Par noteikumu 26., 33., 34., 36., 37.,40.punktos minēto prasību neievērošanu piemēro naudas sodu fiziskajām personām no 2 soda vienībām (10 euro) līdz 70 soda vienībām (350 euro), juridiskajām personām no 2 soda vienībām (10 euro) līdz 280 soda vienībām (1400 euro).(ar grozījumiem, kas apstiprināti ar Ozolnieku novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. 15/2020, kas stājas spēkā ar 01.09.2020.)
72. Par noteikumu 18.punktā minēto prasību neievērošanu Pakalpojuma lietotājam piemēro naudas sodu fiziskajām personām no 2 soda vienībām (10 euro) līdz 4 soda vienībām (20 euro). (ar grozījumiem, kas apstiprināti ar Ozolnieku novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. 15/2020, kas stājas spēkā ar 01.09.2020.)
73. Svītrots ar Ozolnieku novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. 15/2020, kas stājas spēkā ar 01.09.2020.
74. Noteikumu izpildi atbilstoši savai kompetencei kontrolē un administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Ozolnieku novada pašvaldības policijas amatpersonas. Administratīvo pārkāpumu lietas par noteikumu pārkāpšanu izskata Ozolnieku novada Administratīvā komisija. (ar grozījumiem, kas apstiprināti ar Ozolnieku novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. 15/2020, kas stājas spēkā ar 01.09.2020.)
75. Administratīvā soda piemērošana neatbrīvo pārkāpējus no noteikumu pildīšanas.
VI. Noslēguma jautājumi
76. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas Ozolnieku novada pašvaldības bezmaksas izdevumā "Ozolnieku Avīze".
77. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē 2010.gada 9.marta saistošie noteikumi Nr. 13/2010 „Ozolnieku novada ūdensapgādes un kanalizācijas ārējo tīklu un būvju ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības noteikumi".
78. Nekustamajos īpašumos, kuros nodarbojas ar sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu vai pārtikas produktu ražošanu, un kuru kanalizācijas sistēmā līdz noteikumu spēkā stāšanās dienai nav ierīkoti tauku uztvērēji, tie ir ierīkojami 3 (trīs) mēnešu laikā no noteikumu spēkā stāšanās dienas.
79. Līdz Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma un šo noteikumu spēkā stāšanās dienai noslēgto Pakalpojuma līgumu noteikumi ir spēkā tiktāl, ciktāl tie nav pretrunā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma regulējumu, tā saistīto normatīvo aktu regulējumu un šiem noteikumiem. Pretrunu konstatēšanas gadījumā, Pakalpojumu lietotājam un Pakalpojumu sniedzējam ir pienākums nodrošināt Pakalpojuma līguma pārslēgšanu jaunā redakcijā. Līdz Pakalpojuma līguma pārslēgšanai jaunā redakcijā, pretrunu gadījumos ir piemērojami spēkā esošo normatīvo aktu nosacījumi.
Pielikums Nr.1
Ozolnieku novada domes saistošajiem noteikumiem Nr.12/2018
"Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība
Ozolnieku novada teritorijā”
Piesārņojošo vielu pieļaujamās koncentrācijas Ozolnieku novada centrālajā kanalizācijas sistēmā novadāmajos notekūdeņos
Nr.p.k. |
Piesārņojošā viela |
Max pieļaujamā koncentrācija, mg/l |
1. |
Bioloģiskais skābekļa patēriņš (BSP5) |
450 |
2. |
Ķīmiskais skābekļa patēriņš (ĶSP) |
740 |
3. |
Kopējās suspendētās vielas |
450 |
4. |
Kopējais fosfors |
23 |
5. |
Kopējais slāpeklis |
80 |
6. |
Tauki |
30 |
7. |
Katjonu un aktīvās virskārtas vielas (deterģenti SVAV) |
5 |
Pielikums Nr.2
Ozolnieku novada domes saistošajiem noteikumiem Nr.12/2018
"Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība
Ozolnieku novada teritorijā”
Ūdens patēriņa norma komercuzskaitei vienam iedzīvotājam Ozolnieku novadā
Ozolnieku novada teritorija |
Ūdens patēriņš mēnesī, m3 |
Brankas |
5 |
Garoza |
6 |
Emburga |
2 |
Jaunpēternieki |
2 |
Ozolnieki |
9 |
Āne |
4 |
Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Dainis Liepiņš
Ozolnieku novada domes saistošo noteikumu Nr.12/2018 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Ozolnieku novada teritorijā" paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums |
Viena no pašvaldības autonomajām funkcijām ir ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas organizēšana savā administratīvajā teritorijā, saistošie noteikumi nepieciešami, lai noteiktu sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību, lai veicinātu kvalitatīvu pakalpojumu pieejamību un nepārtrauktību, uzlabotu vides situāciju un dabas resursu racionālu izmantošanu. Saskaņā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6.panta ceturto daļu, pašvaldība uzdots izstrādāt saistošos noteikumus par ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu un būvju pievienošanas kārtību centralizētajai sistēmai, par centralizēto ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības prasībām, par sabiedriskās ūdenssaimniecības pakalpojumu līgumā ietveramiem nosacījumiem, par brīvkrānu izmantošanas kārtību, kā arī par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību. Izstrādātie saistošie noteikumi nenosaka decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Ozolnieku novadā, jo tas būs noteikts atsevišķos saistošajos noteikumos. Līdz šim Ozolnieku novadā ir spēkā 2010.gada 9.marta saistošie noteikumi Nr. 13/2010 „Ozolnieku novada ūdensapgādes un kanalizācijas ārējo tīklu un būvju ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības noteikumi”, kurus nepieciešams pārstrādāt atbilstoši jaunajām normatīvajām prasībām. |
2. Īss projekta satura izklāsts |
2.1. Saistošie noteikumi izdoti saskaņā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6.panta ceturto un piekto daļu un tie paredz: 1) kārtību, kādā ūdensapgādes tīkli vai kanalizācijas tīkli un būves tiek pievienotas centralizētajai ūdensapgādes sistēmai vai centralizētajai kanalizācijas sistēmai; 2) centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības prasības; 3) sabiedriskā ūdenssaimniecības pakalpojuma līgumā ietveramos noteikumus, kā arī tā slēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas noteikumus; 4) atbildību par šo saistošo noteikumu pārkāpšanu. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir organizēt ūdenssaimniecības pakalpojumus Ozolnieku novada administratīvajā teritorijā. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu |
Pašvaldības budžetu neietekmēs. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā |
Projekts uzņēmējdarbības vidi neietekmē. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām |
Jaunas institūcijas netiks radītas un esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. Institūcija, kurā persona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā, ir pašvaldības SIA “Ozolnieku KSDU”. Normatīvais akts tiks publicēts informatīvajā izdevumā "Ozolnieku avīze" un Ozolnieku novada pašvaldības mājaslapā internetā. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām |
Saistošo noteikumu izstrādes procesā konsultācijas ar privātpersonām nav notikušas. Saistošie noteikumi ir sagatavoti, ņemot vērā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādātos “Ieteikumus pašvaldībām saistošo noteikumu izstrādei sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas jomā. Saistošo noteikumu izstrādē ir piedalījušies SIA “Ozolnieku KSDU” pārstāvji. |
Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Dainis Liepiņš